2012. október 10., szerda

The road so far... I.



Augusztus 06 – 12.

Amilyen boldogsággal telt a vasárnapom, olyan borzalmasan indult a hetem. Meg sem álmodtam volna, hogy így fogom magam érezni, de a csalódottság és az, hogy mindig ugyanazzal az emberekkel voltam körbevéve mióta megérkeztem, ez mind már annyira nyomott, hogy tényleg csak nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy ne bukjak ki. Apuka kitalálta, hogy nekem bizony kell egy itteni személyi igazolvány. Először azt hittem, hogy a jogsit is meg akarja velem csináltatni, de tudtam, hogy NY államban nem kell itteni. Szóval elindultunk reggel a helyi DMV-be (itteni Ocsmányiroda féleség) és apuka azt mondta, hogy akkor én vezetek. Mondom jó, szuper, akkor egyből a mély vízbe. Most először vezettem teljesen automata kocsit, és gondoltam, miután beülünk, apuka majd szépen elmondja mi hogy merre működik a kocsiban… ehelyett totál idiótának nézett, és látszott rajta, hogy ki van akadva, amiért eleinte még kerestem a kuplungot és bizonytalanul indultam el. A nap további részét inkább nem részletezném, de majdnem végig úgy kezelt, mint egy hülye kisiskolást. Túltettem magam rajta, de kérdem én, honnan a jó fenéből kellene tudnom valamiről, hogy hogyan működik, ha még életemben nem vezettem automataváltós és egyáltalán ilyen kocsit?! Londonban is vezettem, és érdekes módon ott ment egyből a dolog, pedig ott még nehezebb a másik oldal miatt. És tudtam mindent, mert volt, aki elmagyarázta, megmutogatta a dolgokat! Később anyukával beszélgettünk és megjegyeztem neki, hogy egyáltalán nem ezt vártam volna apukától, hanem azt hittem, hogy majd elmutogatja mi hogy van abban a kocsiban. Próbálta védeni, hogy apuka utál a DMV-be menni, mert akkor a fél napot ott kell tölteni annyian vannak, és hogy biztos emiatt volt ideges, de könyörgöm, nem én akartam azt a hülye ID-t! Ja, amúgy tökre kacagtam, mert végül nem csinálták meg, ugyanis nem volt Social Security kártyám. Eleve esélyem sem volt kiváltani, mivel rögtön nyaralni mentünk, és azóta ez volt az első napom igazából itt…
Kedden mentünk gimnasztikára anyukával meg a kölykökkel és figyelnem kellett az utat, hogy merre van a hely, ahova majd később mindig hoznom kell a kölyköket. És igen, még GPS-ük sincs, úgyhogy minden útirányt meg kell jegyeznem, és én magam leszek a GPS. Szuper! Egyébként hál’ Istennek jó a tájékozódási képességem, és ha már legalább egyszer voltam egy helyen, akkor utána már odatalálok, de azért jobban örültem volna, ha van GPS és biztosan tudom, hogy merre kell menni. Délelőtt gimnasztikán voltunk, délután pedig jóformán a házban rohadtunk. Estére beállítottak nagyapóék, anyuka szülei, akiktől néhány napja jöttünk el. Elvileg másnapra várták őket, de valamiért már este megjöttek Eugene-nal (unokatesó). Mindenki meglepődött, én a legjobban, mert nem is tudtam róla, hogy jönnek. Vagyis hallottam, hogy beszélték, hogy majd jönnek, de hogy már ilyen hamar, azt nem tudtam.
Estére elkezdtem köhögni.. már megint az a száraz köhögés tört rám, olyan, amikor nem tudod abbahagyni, nem szakad fel semmi, de folyamatosan érzed, hogy köhögnöd kell.
Szerdán elmentünk apukával kiváltani a Social Security kártyát. Már előre féltem a naptól, de valószínűleg anyuka beszélt a fejével, mert meglepően normális volt (bár néha becsúszott egy-egy szájhúzogatás/szemforgatás) és miután végeztünk, az épület mögötti nagy parkolóban mentem pár kört, hogy szokjam, nincs kuplung. Ez alkalommal elmondta a dolgokat nagyjából, úgyhogy ment is a dolog. Mondtam is neki, hogy 10 éve van már jogsim, tudok vezetni, csak ha egyszer ez teljesen más, mint amilyenhez én hozzá voltam eddig szokva, akkor nem várhatja el, hogy egyből megy csettintésre. Egyébként sok mindenről már értesültem másoktól, pl. hogy a piros lámpánál, ha nem jön semmi, akkor lefordulhatsz jobbra. Ezt egyikőjük sem mondta, pedig szerintem fontos lenne, mivel Európában nálunk ez nem szokás. Na mindegy, ez a nap hál’ Istennek nem volt olyan katasztrófa, mint a hétfő.
Csütörtökön reggel balett órája volt az egyik lánynak, majd utána mind a hármójuknak hip-hop. Megbeszéltük, hogy akkor most megyek anyuka után, hogy szokjam a kocsit és a magamban való vezetést. Roppant élveztem és hát ment is simán minden. Mikor hazaértünk, a postaládában volt egy nekem szóló levél. Én úgy meglepődtem és úgy megörültem, hogy csak na. Rögtön bontottam is ki, és az első host családom küldött nekem szülinapi kártyát Londonból. Azt hittem rosszul látok, nem is vártam tőlük, de nagyon kellemesen csalódtam, és este írtam is egy köszönő üzenetet. Nagyon jól esett az a lap, feldobta a napom további részét :)

Azért hiányoznak na :)
Anyuka látta, és kérdezte, hogy mi az, mondtam, hogy az első családomtól kaptam a szülinapomra. Kérdezte, hogy mikor van, és tök vicces, hogy ugyanakkor van az ő anyjának is. Én azt már tudtam, mert mondta korábban, és, hogy majd este jön hozzánk az apjának az anyja meg valami nagynéni, és még tortát is megálltunk venni hazafelé jövet. Este aztán felvágták a tortát, énekeltük a nagyanyónak a boldog szülinapot, utána pedig nekem is elénekelték, mivel hogy egy napon születtünk…
Pénteken reggel a nagyszülők és Eugene hazamentek, mi pedig úszásra a kölykökkel.
Azt hiszem még nem sok mindent mondtam a 'gyerekeimről' :) Szóval, a kedvencem, Emma. Ő bújt ki elsőnek anyuka hasából. Hosszú, barna hajú, halk szavú, nagyon szép, igazi kis angyalnak néz ki. De tud ám olyan ördög is lenni, hogy csuda. Szereti a lányos dolgokat, mindent, ami hercegnős és rózsaszín, de az asztalnál rosszabb, mint egy malac. Mindig odajön hozzám, megölelget, és olyanokat mond, hogy „Edina, te vagy a legjobb/legszebb csaj a városban” vagy pl. „Szeretlek”, „ Te vagy a legjobb szakács” és még hasonlók. Jillian, aki másodikként jött. Hosszú, göndör, és majdnem vörös hajú. Azt hiszem, itt úgy hívják, hogy strawberry blond (eper szőke).. Róla már a fényképek alapján is sugárzik a sunyiság, a rosszaság, a szeme sem áll jól. Eleinte kellemesen csalódtam benne, mert tökre kedves volt velem és úgy éreztem, hogy kedvel, de idővel aztán megmutatta a foga fehérjét :) Ő inkább az a fiús lány típus, de szereti a hercegnőket is és a kedvenc színe a lila. Vele sokat veszekszek, néha legszívesebben olyat adnék neki, hogy... viszont ő is sokat ölelget, kéri, hogy csináljam meg a haját, stb. Jack pedig, aki utolsóként érkezett. Szőke haja van, nagyon cuki pofija és irtó vicces hangja. Ő a legkisebb, és mondhatni a legelnyomottabb is egyben. Anyuka mondta, hogy a lányok mindig „kínozták” szegényt, és most is látom ezt. Szegény mindig jön árulkodni, hogy az egyik ezt csinálta, a másik azt csinálta, és persze egy idő után már nem tudnak hárman együtt játszani. Valaki mindig elkezdi piszkálni a másikat. Szegény fiam glutén mentes diétán van, úgyhogy nagyon oda kell figyelnem, nehogy ugyanazt a kenyeret vagy tésztát adjam neki, mint a többieknek. Egyébként szeret bányászni egész nap (főleg az orrjárataiban), és ő a legsegítőkészebb hármójuk közül. Mindig segít elrakni a játékokat, többször mondja, hogy köszönöm/kérem és velem legtöbbször normális. Nem szeret veszíteni, így amikor társasozunk, vagy valami olyat játszunk, ahol ő kerül ki legutolsónak, akkor teljesen kiakad, elrohan sírva, ordítva, hogy nem ő nyert, hogy ő sosem nyer. Nagyon vicces, én már csak nevetek rajta.
Szóval vissza a pénteki naphoz. Kicsit korábban érkeztünk az úszásra, így leültünk egy padra, a kölykök meg játszottak a játszótéren. Beszélgettünk anyukával, mikor mintha magyar szó csapta volna meg a fülemet. Oldalra néztem, két nő beszélget angolul. Mondom, biztos csak megint képzelődöm. Mikor hiányzik az otthon, a család, képes az ember magyar szót beleképzelni a beszédbe, ilyen előfordult Angliában is. Most is annak véltem. De aztán megint hallottam és mondom, én bizony megkérdezem. Odafordultam és megkérdeztem őket, hogy van-e valami esély rá, hogy magyarul hallottam őket beszélni. Erre már magyarul kaptam a választ, hogy bizony, mivel ők magyarok. Na, akkor aztán gyors bemutatkozás, ki honnan jött, és azt hittem az agyam eldobom. Kérdezte a néni, hogy merről jöttem otthonról. Általában Nyíregyházát mondom, azt valamivel jobban ismerik, jobban be tudják azonosítani helyileg. Erre elmosolyodott az idősebb néni, Ági, hogy ő bizony pár hete jött vissza Magyarországról, mert volt otthon látogatóban, méghozzá Nyíregyházán. Hát mondom tényleg kicsi a világ. Aztán mondta, hogy az Ószőlő utcán lakott/lakik még ott rokona, őket volt meglátogatni. Azt hittem besírok! Mondom ilyen tényleg nincs. Az első igazi hetemet töltöttem Amerikában és máris magyarokkal találkozok, méghozzá olyan valakivel, aki néhány hete abban az utcában járt, amit én is ismerek. Beszélgettünk egy darabig, közben megkezdődött az úszás is. Kati, Ági lánya hozta a gyerekeit úszásra. Szóval Ági mesélte, hogy kb. 46 éve él Amerikában, van 4 gyereke azt hiszem(Kati már itt született). Ő 73 éves, ha jól emlékszem (a dédunokája majdnem velem egyidős), de komolyan mondom, hogy egyáltalán nem néz ki annyinak. Mondta is, hogy el volt szörnyülködve, hogy otthon mennyire meg van mindenki öregedve, mindenkinek van valami baja, betegsége és látni az arcokon az aggódást. A lánya sem nézett ki annyinak, mint amennyi. Nagyon aranyosak voltak és jókat mosolyogtam rajtuk. Ugyanis annyi év után, már nagyon érződött, hogy törik a magyart és végig vegyesen beszéltek. Pl. mondta Kati, hogy „Ja, igen, olvastam a newspaper-ben”. Hát én olyan jót kacagtam. Jól elbeszélgettünk, megadták a telefonszámukat, és mint kiderült, tök közel laknak hozzám. Hát ez a találkozás feldobta ismét egy napomat :)
A délután folyamán a kölykök új kocsiülést kaptak. Eddig bébi ülésük volt, most pedig normális, 5éveshez valót kaptak. Abból az apropóból, hogy szombaton apuka tesójánál alszanak, és bizony kellett nekik egy normális ülés, amiben a tesó haza tudja őket hozni. Szóval nekiálltunk üléseket cserélni. Had ne mondjam, milyen szuper izgatottak voltak a kölykök, hogy új ülésük lesz. El nem eresztették a kezükből, sőt mikor apuka beszerelte mindet, menni kellett velük egy kört. Nagyon viccesek voltak. Este pedig megvolt az első közös megbeszélés a tanácsadóval. 6-ra jött Nancy előzetes egyeztetés alapján, és persze apuka előtte 15perccel lett kész a vacsorával. Még javában ettünk, mikor szegény nő megérkezett. Olyan kellemetlen volt a szitu, plusz a kölykök teljesen megőrültek. Olyan rosszak voltak, hogy hihetetlen. És akkor próbáljon meg az ember odafigyelni, hogy mit mond a másik. Első benyomásra kedvesnek tűnt a tanácsadó, bár utólag kiderült, hogy nem valami segítőkész, ha szükség van rá. Legalábbis ezt mondta az előző csaj. Én meg mondom, majd kiderül a későbbiek folyamán… Kaptam listát a közelben lévő sulikról, de sajnos egyiknek sincs művészeti része, vagy kifejezetten fotós szakja. Majd meglátjuk.
Most kaptam meg az első szabad teljes hétvégémet. Hová is mehettem volna, ha nem a Westfield bevásárló központba (igen, itt is van egy, nem csak Londonban) és ott is egyenesen a Hollister-be :) Ez alkalommal csak, szétnéztem, teleszívtam magam az illattal, felmértem a terepet, ugyanis kisebb vagyont kellett kiadnom a hülye telefonra. Mivel a szülők egyre többet mondták, hogy kéne telefon sürgősen az iskolakezdés előtt, gondoltam minek várjak tovább, teljesen mindegy mikor adom ki azt a pénzt. Szóval visszamentem a sráchoz, aki legutóbb ajánlotta a 25$-os bizniszt, és mondtam neki, hogy akkor most megvenném. Ez a 25$ korlátlan hívást és sms-t foglal magában, amihez vennem kellett egy telefont. Na már most, a leggagyibb is 70$-nál kezdődött, a második legolcsóbb pedig egy BlackBerry-re hasonlító Samsung készülék volt 88$-ért. Így ezt választottam és összesen került cakom-púder 140$-ba. Mint akinek a fogát húzzák, úgy adtam oda a pénzt :( Kérdezte a fiúka, hogy kérek-e tokot rá, mondtam, hogy nem kell annyi pénzért, jól van az így is nekem, erre mondta, hogy akkor ajándékba ad egy színes szilikon hátlaptokot/védőt (vagy hogy hívják..) Mondtam, hogy akkor választhat ő színt, így kaptam egy lilát :)
Hogy enyhítsek fájdalmamon, megfordultam még néhány üzletben, itt a végeredmény :)

Ruha: H&M, Cipő: Mandee
Aztán beültem a Starbucksba és beszéltem tesómékkal iPod-on. Tök fura volt, hogy ők buliba készülődtek, nálam meg még kora délután volt. Nagyon jó volt látni őket, beszélni velük. Olyan irigy lettem, mikor újságolták, hogy találkoztak Gyurta Danival a városban… és én pont ilyenkor nem vagyok Londonban, ez nem igazság :( Utána skype-oltam egyet Anyukámmal is, majd irány haza. Istenem, de jó volt a csendre belépni a házba.. végre nem visítozás fogadott, hanem csend és nyugalom, mivel a kölykök apuka tesójánál aludtak. Így vasárnap is nyugodtan keltem ki az ágyból 10.30-kor. Anyukával tök jót beszélgettünk a terhességéről, hogy mekkora volt a hasa, hogy bírta a terhességet; a kisfiú allergiájáról, hogy hogyan jöttek rá, hogy glutén érzékeny; a Paullin előtti kolumbiai csajról, aki kb. 2hónapot volt velük, de nem bírtak többet, mert totál őrült volt a lány. Legalábbis ő ezt mondta, és elég durva sztorikat is mesélt, hogy miket csinált a csajt. Nem tudom, hogy így volt-e vagy sem, de van rá esély, ugyanúgy, ahogyan a családok is lehetnek szemetek. Egyik fél sem tudja meg, amíg össze nem kerülnek…
Aztán felajánlotta, hogy elvisz a kocsihoz az állomásra (apuka reggel azzal ment dolgozni és mindig az állomáson hagyja) és van itt a közelben egy kis beach, ha gondolom elmehetek oda. Adott útirányt, de egyébként nagyon egyszerű volt megtalálni. Szóval felvettük a kocsit, én követtem anyukát, hogy tudjam, merre kell menni GPS hiányában, majd én elfordultam haza, ő meg valahova elment dolgára. Otthon gyorsan összeszedtem egy kis ’bícselős’ cuccot, aztán elindultam. Először a közeli kis üzletek, boltok felé vettem az irányt. Ez nem kifejezetten pláza/bevásárlóközpont, hanem csak egy helyen van összegyűjtve több üzlet, de mind különálló épületben. Útközben elnéztem a beach felé, hogy tudjam, hogy hol és hogyan fogok tudni parkolni. Mit ne mondjak, elég sz@rok a lehetőségek… Utána szétnéztem az 1$-osban (úgy megörültem, hogy itt is van), majd a K-mart következett, ahol vettem naptejet. Vagyis inkább spray-t, merthogy ez ilyen fújós. És 50 faktoros :) Mivel nem sokat ettem még aznap, így beugrottam aaa ….……. igen, a Mekibe, igénybe vettem a pár százas ajánlatot és mivel fagyi nélkül nem hagyhatom el a helyet, lecsúszott egy Oreo kekszes McFlurry is :) Aztán vissza a beach-re (4-re értem oda), ahol még vagy tízszer körbekocsikáztam, mire találtam egy helyet, ahova nem volt tábla kirakva, hogy itt nem lehet parkolni. Nagyon biztosra akartam menni, hogy ne büntessenek meg, mert rossz helyen parkolok. Senki sem akar felesleges 100$-okat kipengetni. Úgyhogy leraktam a kocsit, és kb. 15percet gyalogoltam, majd megcsapott a sós levegő, és megláttam a partot, az óceánt. Egyből eszembe jutott, hogy miért is vagyok én itt Amerikában :) Gyönyörű kép tárult elém, tátva maradt a szám. Az óceán egy csoda. Ez a rész nem a nyílt óceáni partszakasz, hanem az öböl része, de akkor is. Nagyon szép. Sirályok a homokos-kavicsos parton, emberek napernyőkkel, gyerekek a parton/vízben, vízi mentő a madár lesen, a sós víz, a sós levegő, a szél…

Csak az iPod volt nálam és valamiért a képek fura színűek lettek és nem tiszták







Utóbbinak örültem nagyon, mert azt mondják, hogy a szél jobban barnít. Arra pedig nagy szükségem volt, mert sürgősen el kellett tüntetnem a rám sült rövidnadrágomat, ami nem is akárhogyan látszott a combomon :) Lepakoltam közel a vízhez, majd meg is mártóztam. Te jó ég, a víz valami iszonyat szuper volt! Tökre langyos volt és gyenge hullámok jöttek-mentek. Az alja és a partja már nem volt ilyen kellemes. Nagyon kavicsos volt és a víz rengeteg hínárt meg mindenféle zöldet mosott a partra. De ettől eltekintve nagyon hangulatos kis öböl. Van étterem része, a gyerekeknek vízi park kialakítva, a homokban kisebb játszótér. Tetszett, hogy nincsenek sokan és közel van. Apuka este 6-7-ig dolgozott, még előtte hazaértem, de végül nem kellett a kocsi, anyuka ment érte.

xoxo E


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése